Conspiracy movie PPR verslag

PPR verslag Conspiracy movie          Maura van Dam         NMVADO5A           13/02/2017

 

Wat heb ik gedaan?

 

Aan het begin van de opdracht was ik niet aanwezig. Hier door was ik nergens ingedeeld en wist ik niet zo goed waar de opdracht over ging. Na 1 les de kat uit de boom kijken besloot ik te gaan kijken waar ik kon helpen. Zo ben ik bijvoorbeeld gaan helpen met fotolijsten maken voor de fancy room.

 

Toen dat gedaan was merkte ik op dat er een groot tekort was aan editors. Ik weet van mezelf dat ik geen ster ben in digitaal design maar op zich leer ik snel. Mede omdat Beck de leiding had van het editor groepje had ik genoeg vertrouwen in mijn skills en sloot ik mezelf bij hen aan. Zo heb ik, na een bijlesje van Beck, maanscene 3 ge-edit.

 

Samenwerking

 

De samenwerking tussen iedereen was zeer zeker niet vlekkeloos te noemen. Er waren veel irritaties doordat er niet goed genoeg werd gecommuniceerd. Ook ontstonden er grote irritaties omdat bepaalde klasgenoten de leiding grepen. Ikzelf vond dat echter geen groot probleem. Als ik vanaf het eerste moment alles had geweten en gesnapt over de opdracht was ik zelf ook zeker genoeg geweest om de leiding te grijpen in zo’n moment van chaos. Leiding geven is een skill die ik tijdens mijn opleiding management goed onder de knie heb gekregen.

 

Halverwege hebben we vergaderd. De spanningen waren zo hoog opgelopen dat sommigen er niet meer uit kwamen. Een deel van de klas was hard aan het werk, een deel van de klas zat uit hun neus te eten en ik zat daar tussen in. Ik had geen duidelijke taak gekregen, omdat ik er niet was, eigen schuld, maar ik zat zeker niet niks te doen. Ik was op zoek naar klusjes en heb mijzelf uiteindelijk uitgenodigd bij de editors waar ik naar mijn mening mijn selfmade job goed heb uitgevoerd.

 

Wat heb ik geleerd?

 

Ik heb geleerd dat je jezelf soms even op de achtergrond moet plaatsen om anderen een kans te geven. Ook het feit dat je een soms een stapje achteruit moet doen om het geheel te overzien. In mijn geval was dat een gaatje zoeken waar ik nodig bleek. Ik heb geleerd om me aan te passen naar behoefte. Als ik de keus had was ik namelijk nooit voor een taak in het edit team gegaan omdat ik denk dat mijn skills daar voor niet goed genoeg zijn. Achteraf ben ik blij dat ik het heb gedaan, juist omdat ik weinig vertrouwen in mezelf had. Ik heb veel geleerd van Beck en sta nu even steviger in mijn schoenen als het gaat om photoshoppen.

Leave a Reply

